مراحل نصب دوربین مداربسته


مراحل نصب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته یکی از محبوب ترین و کاربردترین سیستم ها ی امنیتی می باشد که نصب و راه اندازی آن نیاز به تخصص و مهارت دارد. در ادامه این مقاله به مراحل نصب یک دوربین مداربسته می پردازیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره مزایای نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید: مزایای نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین های  مداربسته 

نصب دوربین های مداربسته نیازبه یک فرد متخصص در زمینه نصب دوربین های مداربسته می باشد که تمام مراحل نصب دوربین های مداربسته را بتواند به صورت صحیح انجام دهد. به صورت کلی نصب دوربین های مداربسته شامل 3  مرحله می باشد :

  • بازدید از محل نصب دوربین های مداربسته و تهیه محل نصب دوربین های مداربسته
  • ارائه پیش فاکتور توسط کارشناس فروش
  • نصب دوربین مداربسته توسط نصاب

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : نصب دوربین مداربسته

 مراحل نصب دوربین  های مدار بسته

مرحله اول: 

ابتدا کارشناسان نصب  از محل مورد نظر بازدید کرده و نقشه نصب دوربین های مداربسته را تهیه می کنند.

 

مرحله دوم:

بعد از تهیه نقشه نصب دوربین های مداربسته، تعداد دوربین های مداربسته و نوع دوربین های مداربسته نسبت به کاربرد و اهداف نظارتی مشخص می شود.

 

مرحله سوم:

بعد از انتخاب نوع دوربین های مداربسته و تعداد آنها محل نصب دوربین و زاویه دید آن مشخص می شود.

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم بر اساس نوع دوربین های مداربسته و تکنولوژی به کاررفته در آنها نوع کابل ها مشخص شده و مسیر کابل کشی تعیین می شود و کابل کشی انجام می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع کابل های دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : انواع کابل های دوربین مداربسته

مرحله پنجم:

بعداز کابل کشی نوبت به متصل کردن آدابتور و سیم کشی برق دوربین های مداربسته می باشد. بعد از اتصال آدابتور، دستگاه NVR یا DVR بر اساس تکنولوژی دوربین مداربسته متصل می شود و سپس لوازم جانبی مانند مانیتور،ماوس و…متصل می شود.

مرحله ششم:

بعداز اتصال تمامی تجهیزات، انتقال تصویر و تنظیمات نور تصاویر، نوع نمایش تصاویر و نوع ضبط تصاویر و…سایر تنظیمات موردنیاز انجام می گیرد.

بهترین مکان ها ی نصب دوربین های مداربسته

باید دقت داشته باشید زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته در محیط مورد نظر خود نصب کنید مهمترین و حساس ترین نقاط محیط را تعیین کرده تا دوربین ها در آن نقاط نصب شوند. در ادامه به چند مکان مهم در ساختمان ها و محیط های مختلف اشاره خواهیم کرد :

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول در هنگام نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول درهنگام نصب دوربین مداربسته

1. درب های  ورودی ساختمان:

درب های ورودی ساختمان ها به دلیل اینکه اولین ورودی افراد جهت تردد می باشد، از مهمترین نقاطی است که نیاز به  نصب دوربین مداربسته دارد. درب های ساختمان ها اولین ورودی سارقان و افراد غیرمجاز می باشد، بنابراین نظارت داشتن به این محل از اهمیت بسیار زیادی برخودار می باشد. دقت داشته باشید دوربین را در ارتفاعی نصب کنید که نتوان به راحتی قابل مشاهده و دسترسی باشد.

2. پارکینگ:

پارکینگ ها بخش مهمی از آپارتمان ها و منازل مسکونی می باشند که محل ورود و تردد افراد می باشد . اهمیت نصب دوربین در پارکینگ ها به دلیل تاریکی آنها در شب از اهمیت بیشتری برخودار می باشد، زیرا سارقان از  تاریکی این محیط  برای پنهان شدن یا وارد شدن استفاده می کنند.

 جهت خواندن مطالب بیشتر درباره نصب دوربین مداربسته مناسب پارکینگ اینجا کلیک کنید:  نصب دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

3. پنجره ها و بالکن ها :

یکی از  متداول ترین راه های ورود سارقان به داخل منازل، پنجره ها و بالکن ها می باشد  بنابراین نصب دوربین های مداربسته در بالای پنجره ها و بالکن ها میتواند بازدارندگی در ورود سارقان داشته باشد.

4. آسانسور:

آسانسور در ساختمان ها و آپارتمان ها از پر رفت و آمدترین محل های می باشد که نیاز به نصب دوربین مداربسته دارد. آسانسور ها به دلیل اینکه یک راه ورودی به ساختمان می باشند و همچنین به دلیل اینکه در برخی از ساعت ها محلی بسیار خلوت برای ورود سارقان و افراد غیرمجاز می باشد از مهمترین نقاطی در ساختمان ها می باشد که نیاز به نصب دوربین مداربسته دارد.

5.حیاط ساختمان ها و خانه ها :

حیاط خانه ها و ساختمان ها  یکی از اماکنی می باشد که نیاز به نصب دوربین مداربسته بولت و دوربین های مداربسته ضد آب با درجه استاندارد IP66 است . حیاط ساختمان ها نیز می تواند محل ورود سارقان باشد و به همین دلیل حتما باید مورد نظارت قرار گیرد. 

مهم ترین نکات نصب دوربین مداربسته

  • انتخاب زاویه مناسب برای نداشتن نقاط کور و دریافت بهترین تصاویر
  • فاصله مناسب بین دوربین ها و سوئیچ  و دستگاه DVR و NVR
  • دقت در  مسیر های کابل کشی

جهت خواندن تفاوت بین دو دستگاه NVR و DVR اینجا کلیک کنید :  تفاوت بین دو دستگاه NVR و DVR؟

بهترین محل نصب دستگاه ضبط کننده DVR

بهترین محل نصب DVR در ساختمان ها:

بهترین محل نصب DVR در ساختمان های مسکونی در  اتاق نگهبانی، داخل اتاقک آسانسور، انباری و… می باشد.

بهترین محل قرارگیری DVR در واحد های تجاری و مغازه ها :

محل قرار گیری دستگاه DVR در واحد های تجاری و مغازه ها نسبت به حساسیت و اهمیت می تواند در زیر پیشخوان یا استفاده از باکس توکار جهت نگهداری و پنهان سازی دستگاه ذخیره کننده DVR استفاده شود .

بهترین محل نصب DVR در اداره ها :

در اداره ها و شرکت ها محل قرار گرفتن دستگاه DVR در رک دوربین و داخل اتاق نگهبانی و یا مدیریت می باشد.

کلام آخر :

نصب دوربین های مداربسته یک کار تخصصی می باشد و توصیه می شود جهت نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته از متخصصین مجرب در این زمینه استفاده کنید تا در نصب دوربین ها دچار مشکل نشوید .

خرید و نصب دوربین مداربسته

جهت خرید و نصب انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، بهترین دوربین های مداربسته، بهترین دوربین های مناسب منازل، دوربین های مداربسته باغ و ویلا، دوربین مداربسته مغازه و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته برای منازل اینجا کلیک کنید: بهترین دوربین مداربسته برای منازل 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *