سنسور وزنی دزدگیر اماکن چیست ؟


سنسور وزنی دزدگیر اماکن چیست ؟

دزدگیر اماکن یکی از سیستم های امنیتی می باشد که در پیشگیری از دزدی و جرائم نقش بسیار مهمی دارد . دزدگیر اماکن از تجهیزات و قطعات زیادی مانند انواع چشمی، سنسور، بلندگو، باتری، پیزو و… تشکیل شده است . یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در دزدگیر اماکن انواع چشمی های می باشد یکی از انواع سنسور های مورد استفاده در دزدگیر اماکن سنسور وزنی می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی سنسور وزنی می پردازیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سنسور وزنی دزدگیر چیست ؟

سنسور وزنی که با نام  pet immune motion sensor شناخته می شود، یکی از انواع چشمی دزدگیر های اماکن می باشد که قابلیت تشخیص بر اساس وزن و حجم اجسام  موجود در محیط مورد نظر را دارد. سنسور وزنی بر اساس وزن و حجم اجسام قابلیت تشخیص انسان و حیوانات خانگی را دارد، سنسورهای وزنی هم در فضای داخلی و هم  در فضای بیرونی کاربرد دارند، این چشمی شامل دو سنسور  می باشد سنسور مادون قرمز و سنسور تشخیص حرکت، عملکرد سنسور مادو قرمز به این صورت می باشد که امواج مادون قرمز را برای اندازه گیری گرما به سمت شی یا جانداری که در محیط وجود دارد ارسال می کند و امواج پس از برخورد به حیوان یا جسم مورد نظر به  سمت سنسور برمی گردد. سنسور دوم حرکت جاندار را بررسی می کند و وزن جاندار را تشخیص داده و اگر بالاتر از وزن جاندار باشد آژیر فعال می شود

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دزدگیر اماکن اینجا کلیک کنید :درباره دزدگیر اماکن

انواع چشمی وزنی

چشمی های وزنی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی انواع چشمی وزنی می پردازیم :

 سنسور وزنی داخل منزل

چشمی وزنی داخل منزل معمولا برای افراد نصب می شود که حیوان خانگی دارند تا با استفاده از این چشمی ها وزنی و تکنولوژی های به کاررفته در آن در صورت حرکت حیوان خانگی در منزل حرکت آنها را به عنوان خطر شناسایی نکرده و حیوان بتواند آزادانه در محیط حرکت داشته باشد. ارتفاع مناسب نصب این نوع از چشمی ها ارتفاع 1 تا 1.5 متر از سطح زمین می باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

سنسور وزنی فضای باز

عملکرد سنسور های فضای باز با فضای داخلی متفاوت می باشد و نمی توان از سنسورهای داخلی در محیط های خارجی استفاده کرد و اگر از سنسورهای وزنی داخلی در فضای بیرونی استفاده شود با آلارم های زیادی رو به رو خواهید شد. از سنسور های وزنی فضای باز نباید در محیط های پر تردد استفاده کرد.

سنسور وزنی با سیم

سنسور های وزنی با استفاده از کابل دو زوج  به پنل یا دستگاه مرکز دزدگیر کابل کشی و متصل می شود. سنسور های وزنی با سیم به نسبت سنسور های بی سیم از امنیت بالاتر و هزینه کمتری برخوردار می باشند. جنس این سیم ها از آلومینیوم یا مس می باشد و  قطر بین 0.5 تا 0.7 و  در انواع فویل دار یا بدون فویل می باشد. سنسور های وزنی با سیم را می توان در مکان های پرتردد استفاده کرد.

سنسور وزنی بی سیم

همانطور که از نام این سنسور مشخص می باشد این نوع از سنسور وزنی نیاز به سیم کشی ندارد،این سنسور ها به دلیل نیاز نبودن به کابل کشی از نصب و راه اندازی سریع و آسانی برخوردار می باشند.  انتقال اطلاعات در این سنسور ها  از طریق امواج رادیویی صورت می گیرد. از سیستم PIR برای تشخیص حرکت انسان یا حیوان با وزن بالای 25 کیلوگرم استفاده می شود.

یکی از مشکلات استفاده از سنسور های بی سیم احتمال اتمام شارژ باتری آن و امکان اختلال در صورت وجود نویز در محیط می باشد.

محل مناسب  نصب سنسور وزنی

برای اینکه بهترین عملکرد را از نصب سنسور های وزنی دریافت کنیم باید نکاتی را در زمان نصب آنها رعایت کرده تا عملکرد سنسور با مشکل روبه رو نشود. بهترین مکان های نصب سنسور های وزنی در گوشه سقف، اتاق، نورگیر ها و… می باشد زیرا می توانند فضای بیشتری از محیط را تحت پوشش قرار دهند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره محل نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : نصب دوربین مداربسته

مکان های که سنسور وزنی را نباید نصب کرد :

  • در ارتفاع بیشتر از 2 متر
  • مکان هایی که تغییرات دما دارند
  • محل دسترسی حیوان خانگی
  • در برابر مادون قرمز
  • در مکان های پر تردد
  • در معرض نور خورشید

کلام آخر :

سنسور های  وزنی راهکار بسیار مناسبی جهت حفظ امنیت منازلی می باشد که دارای  حیوانات خانگی می باشند.  سنسور های دزدگیر ها نسبت به حرکت حساس می باشند و  واکنش نشان می دهند،بنابراین استفاده از سنسور های وزنی می تواند از هشدار های کاذب جلوگیری می کند.   توصیه می کنیم جهت حفظ امنیت هرچه بیشتر از دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا دوربین های مداربسته AHD استفاده کنید تا همزمان هم بتوانید محیط خود را نظارت کنید .  در واقع استفاده از دوربین های مداربسته مکمل دزدگیر های اماکن جهت تکمیل یک سیستم امنیتی کارآمد می باشد.

 جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اینجا کلیک کنید: دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دوربین های مداربسته تحت شبکه و دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : تفاوت دوربین های مداربسته AHD با دوربین های مداربسته تحت شبکه(IP)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره راهنمای خرید دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید کراهنمای خرید دوربین مداربسته

 خرید دزدگیر و دوربین مداربسته

جهت خرید دزدگیر اماکن سایلکس، انواع  بهترین دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *