ماکت دوربین مداربسته چیست؟


 

 

ماکت دوربین مداربسته چیست؟

گاهی اوقات هزینه های نصب دوربین های مداربسته باعث می شود افراد به جای نصب دوربین های مداربسته از ترفندهای دیگری جهت پیشگیری و بازدارندگی  ورود غیرمجاز افراد استفاده می کنند یکی از این ترفندها استفاده از ماکت دوربین مداربسته می باشد.اما ماکت دوربین مداربسته چیست؟چه کاربردهای دارد؟نحوه تشخیص ماکت دوربین مداربسته چیست؟اگر به دنبال پاسخ چنین سوالاتی می باشید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ماکت دوربین مداربسته چیست؟
  • راه های تشخیص دوربین ماکت از دوربین مداربسته واقعی

ماکت دوربین مداربسته چیست؟

ماکت دوربین مداربسته همان طور که از نام آن مشخص می باشد در واقع یک دوربین تقلبی ویک ماکت از دوربین مداربسته  می باشد که جهت فریب افراد مزاحم به کاربرده می شود.ماکت دوربین مداربسته قابلیت تصویر برداری یا ذخیره سازی تصاویر را ندارد و یک وسیله غیرکاربردی می باشد.محل نصب ماکت های دوربین های مداربسته معمولا در مکان های می باشد که بسیار قابل توجه می باشند تا با نمایش درآمدن این ماکت ها افراد مزاحم را فریب دهد که این مکان در حال نظارت می باشد. گاهی از دوربین ها ی مداربسته بسیار ارزان ویا از دوربین های مداربسته سوخته شده جهت درست کردن ماکت دوربین استفاده می شود.

راه های تشخیص دوربین ماکت از دوربین مداربسته واقعی

7 مورد برای تشخیص دوربین ماکت از دوربین مداربسته واقعی وجود دارد که با بررسی آنها می توان از واقعی بودن یا ماکت بودن دوربین مداربسته پی برد:

  1. بررسی جنس بدنه دوربین مداربسته
  2. توجه به کابل کشی دوربین مداربسته
  3. برند دوربین مداربسته
  4. LED های دور دوربین مداربسته
  5. نوع دوربین مداربسته
  6. محل نصب دوربین مداربسته
  7. بررسی حرکات دوربین

1.بررسی جنس بدنه دوربین مداربسته

همان طور که اشاره شد برای کاهش هزینه ها از ماکت های دوربین مداربسته استفاده می شود به همین جهت هزینه این ماکت ها به نسبت دوربین های مداربسته واقعی بسیار پائین تر می باشد.این قیمت پائین ماکت دوربین مداربسته به دلیل استفاده از جنس های بسیار ارزان در ساخت بدنه ماکت دوربین ها می باشد وبه همین دلیل با دقت کردن به جنس بدنه نا مرغوب این ماکت ها  می توان به ماکت بودن آنها پی برد.

 

2.توجه به کابل کشی دوربین مداربسته

در گذشته برای نصب دوربین های ماکت از سیم و کابل کشی استفاده نمی شد و تشخیص آنها بسیار ساده بود،ولی در حال حاضر جهت نصب دوربین های ماکت از سیم و کابل کشی استفاده میشود ولی با اینهمه با دقت در نوع کابل کشی و نحوه محافظت از کابل کشی های انجام شده می توان متوجه شدکه دوربین مورد نظرماکت دوربین می باشد یا خیر.

4. publish article body images – 170

3.برند دوربین مداربسته

یکی از ساده ترین راه های تشخیص دوربین ماکت از دوربین مداربسته واقعی برند و لوگوی بدنه دوربین می باشد.دوربین های که لوگو و برندی بر روی بدنه آنها حک نشده باشد دوربین های ماکت می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مداربسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره ماکت دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : ماکت دوربین مداربسته چیست؟

4.LED های دور دوربین مداربسته

معمولا تمامی دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند و با استفاده از LED های که در دور دوربین مداربسته قرار دارد می توان در تاریکی شب تصاویر را مشاهده کرد.در گذشته دوربین های ماکت LED نداشتندو به همین دلیل تشخیص آنها ساده بود ولی ماکت های دوربین جدید دارای چراغ های LED می باشند و تشخیص آنها از دوربین مداربسته واقعی کمی مشکل می شود.برای تشخیص این موضوع باید دقت داشته باشید که LED های ماکت دوربین به طور دائم روشن می باشند ولی LED های دوربین های مداربسته واقعی در طول روز خاموش می باشند و با تاریکی محیط چراغ ها روشن می شوند واین یکی از راه های تشخیص این LED ها دوربین ها ی ماکت از دوربین های مداربسته می باشد.

5.نوع دوربین مداربسته

دوربین ها ی ماکت از لحاظ شکل ظاهری معمولا از دو نوع دوربین های مداربسته دام و بولت می باشند و تنوع زیادی  در نوع شکل ظاهری آنها وجود ندارد به همین جهت با دیدن مدل های محدود دوربین های مداربسته می توان به سادگی دوربین های ماکت را از دوربین های مداربسته واقعی تشخیص داد.

 

6.محل نصب دوربین مداربسته

جنس بدنه دوربین های ماکت به نسبت دوربین های مداربسته واقعی از مقاومت بسیار کمتری برخوردار می باشند وبرای نصب در محیط های بیرونی مناسب نمی باشند و مقاومتی بسیار کمی  در برابر شرایط آب وهوایی نامساعد مانند باد و باران و نور بسیار زیاد دارد . اگرقصد نصب دوربین ماکت را دارید باید آن را در مکان مناسب نصب کنید تا از صدمات احتمالی آب و هوایی و ضربات سنگین محافظت کرده و بتوان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول درهنگام نصب دوربین مداربسته

 

7.بررسی حرکات دوربین

دوربین های ماکت معمولا حرکت نمی کنند و این یکی از راه های تشخیص آنها می باشد.ولی باید توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته واقعی نیز حرکت چندانی ندارند.بعضی از ماکت های دوربین مداربسته حرکت دارند و در اینجا تشخیص آنها کمی سخت می شود. 2 راه برای تشخیص این موضوع وجود دارد.دوربین های مداربسته واقعی در صورتی یک سوژه روبه روی دوربین در حال حرکت باشد شروع به حرکت می کنند ولی ماکت های دوربین در تمامی لحظات بدون دنبال کردن حرکت سوژه درحال حرکت می باشد.دوربین های مداربسته واقعی براساس یک الگوریتم خاص حرکت می کنند در صورتی که ماکت های دوربین بدون هیچ الگوی خاصی درتمام مدت در حال حرکت می باشند.

 

سخن پایانی

استفاده از ماکت دوربین مداربسته نمی تواند به صورت کاملا موثر در طولانی مدت تا ثیر گذار باشد واز جرائم احتمالی جلوگیری کند.مهمترین تفاوت دوربین مداربسته واقعی با دوربین مداربسته ماکت در عملکرد آنها می باشداستفاده از دوربین ها ی مداربسته واقعی از وقوع جرائم جلوگیری می کند و همچنین در صورت بروز مشکل یا حادثه می توان از تصاویر دوربین های مداربسته جهت پیگیری و ارائه مدرک استفاده کرد. ما به شما پیشنهاد می دهیم با صرف هزینه بیشتر در ابتدا  نصب دوربین مداربسته بتوانید امنیت تمام محیط مورد نظر خود را تامین کنید.

 

خرید دوربین مداربسته واقعی و ماکت دوربین

جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع دوربین های مداربسته واقعی و ماکت های دوربین های مداربسته با شماره 02158731 با کار شناسان ما تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *