تفاوت هارد اصلی و هارد ریفر چیست؟


 

 

تفاوت هارد اصلی و هارد ریفر چیست؟

زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته نصب کنید و برای خرید تجهیزات جانبی آن مانند هارد در بازار شروع به جستجو کنید متوجه خواهید شد که هارد های مشابه با قیمت های بسیار متفاوتی در بازار مواحه می شوید و این تفاوت قیمت های بسیار بالا موجب تعجب و اشتباه شما می شود . بعضی از کاربران هارد های ریفر ( refurbished hard ) یا هارد های رفرش  شده را به جای هارد های اصلی اشتباه می گیرند و این هارد ها رار به دلیل قبمت کم آن انتخاب می کنند . در این مقاله قصد داریم به معرفی هارد های ریفر و هارد های اصلی و همچنین تفاوت های آنها  بپردازیم .با مادر ادامه این مطلب همراه باشید .

 

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد :

1.هارد ریفر چیست؟

2.انواع هارد ریفر

3.تشخیص هارد ریفر از هارد اصلی

1.هارد ریفر چیست ؟

هارد ریفر یا هارد رفرش شده ( refurbished hard ) در واقع هاردی می باشد که توسط شرکت هارد سازنده مانند شرکت وسترن دیجیتال بازسازی شده اند . زمانی که شما هارد ریفر خریداری می کنید در واقع هاردی را خریداری می کنید که قبلا در کشور های اروپایی و امریکاییی استفاده شده و علت بازگرداندن آن به شرکت سازنده به دلیل مشکلات جزئی می باشد و پس از تعمیرات و بازسازی این هارد ها به عنوان هارد های Repaired Product یا هاردهای Refurbished Product دوباره وارد بازار می شوند . هارد های ریفر شده معمولا داارای برچسب  با کادر سبز رنگ می باشند که نشان دهنده ریفر بودن این هارد ها می باشد اما فروشندگانی که قصد کلاه برداری دارند با چسباندن برچسب های تقلبی این هارد ها را به عنوان هارد های اصلی وارد بازار کرده و به نام و قیمت هارد های  اصلی به فروش می رسانند.

 

2.انواع هارد ریفر:

هارد های ریفر دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام از این نوع هارد ها را به اختصار تعریف خواهیم کرد

  • .هارد refurbished
  • .هارد Repacked
  • هارد Renewed

.هاردrefurbished

هارn های refurbished ،همانطور که اشاره شد دارای یک مشکل جزئی سخت افزاری بوده و به شرکت سازنده برگرداننده می شوند تا در آنجا تعمیر شوند و سپس در آنجا تست شده و پس از اطمینان از سالم بودن آن  همراه با برچسب های که نشان دهنده تعمیر آنها می باشد مجددا وارد بازار می شوند . بیشترین مشکلی که در استفاده این نوع از هارد می باشد تعویض نشدن اجزای قدیمی هارد و تعمیر نشدن سایر اجزاء خراب می  باشد .

.هارد Repacked

در واقع هارد های Repacked یا باز پلمپ شده، هارد ریفر شده یا رفرش شده نمی باشد . این هاردها، هاردهای آک و بدون کارکرد می باشند ولی به دلیل فروش نرفتن آنها دارای گارانتی نمی باشند . یکی از مشکلاتی که در استفاده این نوع از هاردها وجود دارد تشخیص سلامت و بدون کارکرد بودن آن با استفاده از نرم افزار تخصصی Hard Disk Sentinel می باشد و بدون انجام این تست تشخیص سالم بودن هارد و آک بودن آن امکان پذیر نمی باشد .

.هارد Renewed

هارد Renewed یا هارد های باز نو شده، هارد های اصلی دست دومی می باشند که کارکرد کمی داشته و توسط فروشنده یا شرکت سازنده دوباره پاک شده و با گارانتی مجددا وارد بازار می شوند . تفاوت اصلی این نوع از هاردها با هاردها ی ریفر شده داشتن گارانتی می باشد که نشان دهنده سالم بودن محصول می باشد . این نوع از هارد دیسک ها از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار می باشند .

تشخیص هارد ریفر از هارد اصلی

استفاده از  گارانتی های معتبر واصلی در هارد دیسک ها

در هنگام تهیه هارد یکی از مهمترین عواملی که کمک خواهد کرد انتخاب صحیحی داشته باشیم انتخاب یک هارد با گارانتی معتبر و  اصلی می باشد . هارد های ریفر شده معمولا از قیمت مناسبی برخوردار می باشند و تفاوت قیمتی بسیار زیادی با هارد های اصلی دارند و به همین دلیل نظر کاربران رابه خود جلب می کنند . این مطلب می تواند برای کاربران ریسک زیادی به همراه داشته باشد . بنابراین تهیه هارد با یک گارانتی معتبر مانند آواژنگ،سازگار،حامی و…می تواند کمک بزرگی در اطمینان پیدا کردن از اصلی بودن هارد برای کاربران داشته باشد .

استفاده از نرم افزار های کمکی

نرم افزار های کمکی در بررسی دقیق هارد دیسک و تشخیص ریفر بودن یا اصلی بودن هارد دیسک بسیار می توان موثر باشد . شمابا استفاده از نرم افزار های قدرتمندی مانند Hard Disk Sentinel می توان تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن هارد دیسک و همچنین تعیین مدت زمان فعالیت هارد را تعیین کند و به این ترتیب می توان  ریفر بودن یا اصلی بودن هارد را تشخیص داد .

پیگیری سریال نامبر هارد

اغلب هارد های اصلی وسترن دیجیتال دارای سریال نامبر هستند که از طریق سایت سازنده قابل تشخیص و پیگیری می باشد . برای وارد کرن سریال نامبر هارد های وسترن دیجیتال می توانید به آدرس سایت https://support-en.wd.com/app/warrantystatus مراجعه کرده و از اصل بودن هارد دیسک خود اطمینان حاصل کنید . لازم به ذکر می باشد که بعضی از سریال نامبرها که مربوط به سفارش خاورمیانه می باشند با استفاده از این وبسایت قابل شناسایی نمی باشند و بنابراین می توان با استفاده از نرم افزار های کمکی به تشخیص اصل یا ریفر بودن هارد پی ببریم.

کلام آخر:

هارد یکی از مهمترین اجزای جانبی دوربین ها ی مداربسته می باشد و بنابراین تهیه یک هارد که بتوان از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد یکی از ضرورتی ترین عوامل استفاده از دوربین های مداربسته می باشد زیرا در صورتی که حادثه ای رخ دهد و از هارد مناسب استفاده نکرده باشیم عملا استفاده از دوربین مداربسته که وظیفه ذخیره تصاویر را برعهده دارد بی فایده می باشد و هیچ تصویری ذخیره نمی شود تا بتوان با استفاده از آن به علت حادثه پی برد ویا بتوان حادثه را از طریق تصاویر دوربین مداربسته مورد پیگیری قرار داد .

خرید هارد دیسک وسترن دیجیتال اصل با گارانتی سازگارو آواژنگ

جهت خرید انواع هارد دیسک های اصلی با گارانتی سازگار، آواژنگ و… با شماره تماس 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *