بهترین دوربین مداربسته برای مغازه


 

 

بهترین دوربین مداربسته برای مغازه

تامین امنیت محل کسب و کار و مغازه یکی از مهمترین مواردی است که هر کسب وکاری به آن احتیاج  دارد . یکی از بهترین راه های حفظ امنیت مغازه ها استفاده از دوربین های مداربسته جهت نظارت و ضبط هر تصویر یا اتفاقی که در طول شبانه روز رخ می دهد می باشد . اگر برای تامین امنیت مغازه خود به دنبال بهترین دوربین مداربسته می باشید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد .در ادامه به نکاتی که قبل از تهیه و خرید دوربین های مداربسته مناسب مغازه باید به آنها توجه داشته باشیم می پردازیم.

نکاتی که باید قبل از خرید بهترین دوربین مداربسته برای مغازه باید به آنها توجه کرد

قبل از خرید و نصب دوربین های مداربسته برای مغازه خود باید به چندین مورد توجه کنیدکه در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • بررسی محیط و تهیه نقشه محل نصب دوربین یا دوربین های مداربسته
  • تعداد دوربین مداربسته مناسب مغازه
  • نوع دوربین مداربسته مناسب برای مغازه
  • قابلیت های مورد نیاز دوربین های مداربسته

بررسی محیط و تهیه نقشه محل نصب دوربین مداربسته

قبل از اقدام کردن به تهیه دوربین مداربسته باید محیط مغازه را بررسی کنید تا بهترین محل برای نصب دوربین یا دوربین های مداربسته را مشخص کنید.برای محیط های بزرگ معمولا نقشه ای برای محل نصب دوربین های مداربسته تهیه می شود،برای تهیه نقشه در فضاهای بسیار بزرگ معمولا از کارشناسان نصب دوربین های مداربسته استفاده می شود.

تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز مغازه

براساس مساحت مغازه  و زاویه دید های که  نیاز است تحت نظارت قرار گیرد  تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز مشخص می شود.

نوع دوربین ها ی مداربسته مورد نیازمغاره

انواع دوربین های مداربسته بر اساس شکل ظاهری و محلی که در آن نصب می شوند(فضاهای داخلی و فضاهای بیرونی)

دوربین های مداربسته بر اساس اینکه در محیط های بیرونی (OUTDOOR) مورد استفاده قرار می گیردو یا در محیط های داخلی(INDOOR) مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته دوربین های مداربسته ،دوربین های مداربسته بولت (BULLET) جهت استفاده محیط های بیرونی(OUTDOOR) و دوربین های مداربسته دام( DOME) جهت استفاده محیط های داخلی (INDOOR) مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین مداربسته بولت:

دوربین مداربسته بولت به دلیل شکل ظاهری اش که استوانه ای شکل که شبیه به گلوله می باشد به نام BULLET نام گذاری شده است.دوربین های مداربسته بولت به دلیل جنس بدنه مقاوم در برابر شرایط نا مناسب آب وهوایی و جنس بدنه که معمولا فلز می باشد معمولا برای محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد.این دوربین های مداربسته با نام بالت نیز شناخته می شوند.

دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام به دلیل شباهت ظاهری که به شکل گنبد دارند نام گذاری شده است.DOME  در انگلیسی به معنی گنبد می باشد.این دوربین های مداربسته به دلیل اینکه معمولا درسقف نصب می شوند به نام دوربین های سقفی نیز شناخته می شوند.این دوربین های معمولا برای نصب درمحیط های داخلی مانند پارکینگ منازل وادارات ومکان ها ی عمومی،بیمارستان و…استفاده می شود.

 

 

انواع دوربین های مداربسته براساس تکنولوژی به کار رفته در آنها

دوربین مداربسته آنالوگ HD

اگربه دنبال یک دوربین مداربسته با کیفیت تصاویر وقیمت مناسب می باشید می توانید از دوربین های مداربسته بر بستر HD استفاده کنیددوربین های مداربستهHD دارای قابلیت های هوشمند و کیفیت تصاویر بسیار بالا جهت زوم کردن و وضوح تصویر بالا نمی باشند ولی این دوربین های مداربسته می توانند کیفیت تصاویر قابل قبولی را جهت نظارت به شما ارائه دهند. ازدوربین های مداربستهHD معمولا برای مغازه ها،اداره، پارکینگ منازل مسکونی استفاده می شود..دوربین های مداربسته با تکنولوژی HD در بازار با نام های متفاوتی مانند HDCVI,AHD,HDTVI,،TURBO HD که این نام ها را شرکت های سازنده دوربین ها مداربسته انتخاب کرده ولی همگی دارای تکنولوژی HD می باشند.دوربین های مداربسته HD ازقیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد که به همین دلیل یکی از پر طرفدارترین نوع دوربین های مداربسته مورد استفاده در مغازه ها می باشد.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

.دوربین های مداربسته تحت شبکه یاIP  نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که از کیفیت تصاویر بسیار بالابرخودار می باشد.دوربین های مداربسته تحت شبکه  به دلیل بهره بردن از تکنولوژی های  مدرن و پیشترفته، نسبت دوربین های مداربسته HD  از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.دوربین های مداربسته تحت شبکه با به کارگیری هوش مصنوعی توانسته قابلیت ها ی بسیار  پیشترفته ای مانند MOTION DETECTION(حساس به حرکت) ویا قابلیت تشخیص چهره (FACE DETECTION)،شمارش افراد(PEPOLE COUNTIG)و …می باشد.

قابلیت های مورد نیاز برای دوربین های مداربسته مغازه

درهنگام خرید و نصب  دوربین مداربسته مناسب مغازه باید به این نکته توجه کنید که دوربین مداربسته ای که می خواهید تهیه کنید دارای چه ویژگی ها و قابلیت های می باشد.

کیفیت ورزولوشن تصاویر دوربین های مداربسته مناسب  مغازه

دوربین های  مدار بسته ای  که برای مغازه مورد استفاده قرار می گیرند نیازی به  وضوح تصویر خیلی بالا ی ندارند و  دوربین‌های با وضوح تصویر 2 یا 3 مگاپیکسل گزینه‌های مناسبی جهت نصب می باشند.اگر به دنبال دوربین های مداربسته ای با کیفیت بالاتری که بتوان جزئیات را با دقت بالاتری  مشاهد کرد هستید می تواندی از  دوربین‌های بالای 4 مگاپیکسل استفاده کنید.اگر محیط کسب وکار ویا مغازه شما نیاز به تصاویری با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا می باشد می توانید از دوربین های مدرابسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید که در این صورت باید هزینه بالاتری هم پرداخت کنید.اگر می خواهید بر روی تصاویر زوم انجام دهید و بتوانید جزئیات تصاویررا مشاهده کنید می توانید از دوربین های مداربسته PTZ یا دوربین های گردان استفاده کنید و با استفاده از زوم اپتیکال می توانید بدون افت کیفیت بر روی تصاویر زوم کرده و جزئیات تصاویر را مشاهده کنید.

قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته

یکی از مهمتر ین قابلیت های که دوربین مداربسته مناسب مغازه باید داشته باشد قابلیت دید در شب می باشد.نظارت و ضیط تصاویر در شب برای حفظ امنیت مغازه بسیار الزامی می باشد.

میکروفن در دوربین های مداربسته

داشتن میکروفن داخلی جهت ضبط صدای محیط می تواند یکی از مهمتر ین ویژگی های باشدکه در دوربین مداربسته که برروی مغازه نصب می شود وجود داشته باشد و تکمیل کننده  نیاز های امنیتی و نظارتی شما باشد.

کلام آخر

نصب دوربین مداربسته در مغازه نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و حفاظت محیط کاری شما دارد بنابراین برای انتخاب بهترین ومناسب ترین دوربین مداربسته باید  اطلاعاتی  درباره دوربین های مداربسته همچون نوع دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری و تکنولوژی ،قابلیت ها و ویژگی های مورد نیاز دوربین مداربسته ،بررسی محیط موردنظر برای نصب و…از قبل داشته تا بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید دوربین های مداربسته مغازه

جهت خرید بهترین دوربین مداربسته مغازه با برند های داهوا ،هایک ویژن و پلکو و مشاوره رایگان  با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *