هارد مناسب دوربین های مداربسته


هارد مناسب دوربین های مداربسته 

اگر به دنبال هارد مناسب برای دوربین های مداربسته خود هستیدو نیاز به راهنمایی جهت خرید مناسب ترین هارد جهت دوربین مداربسته دارید این مقاله می تواندبه شما در شناخت انواع هاردها و همچنین هارد مناسب دوربین های مداربسته کمک کند.در این مقاله به معرفی هارد مناسب دوربین های مداربسته و فاکتورهای موردنیاز آنها می پردازیم .دوربین های مداربسته پس از پردازش تصاویر به وسیله دستگاه NVR و DVR جهت ذخیره داده ها و تصاویر از هارد های با ظرفیت و سرعت بالا که مناسب ضبط تصاویر دوربین های مداربسته باشد استفاده می کنند.دوربین های مداربسته معمولا تمام 24 ساعت روزهای سال در حال ذخیره کردن تصاویر هستند باید از هارد های که از ظرفیت مناسبی برخودار می باشند استفاده کنند.جهت ضبط تصاویر می توان از یک تا چند هارد استفاده کرد.جهت خرید هارد مناسب دوربین های مداربسته باید به چندین فاکتور توجه داشت که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد.

از چه نوع هارد برای دوربین های مداربسته استفاده کنیم؟

  هارد یکی از مهمترین اجزای دوربین های مداربسته می باشد  که به لحاظ امنیتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و درزمان انتخات و خرید هارد جهت دوربین های مداربسته باید بسیار دقت کرد. هاردهای معمولی جهت استفاده دوربین های مداربسته قرار نمی گیرد به این دلیل که این هارد ها توانایی ضبط تصاویر به صورت 24 ساعته درتمام روزهای هفته را ندارند وباید از هاردهای استفاده شود که بتوانند در مدت طولانی و با کیفیت بالا تصاویر را ذخیره کند.هاردهای مورد استفاده در دوربین های مداربسته که قابلیت نصب در  دستگاه های NVRو DVR داشته باشند هاردهای اینترنال(داخلی)INTERNAL می باشند واز سیستم ارتباطی SATA استفاده می کنند.هاردهای اکسترنال (خارجی) EXTERNAL جهت استفاده دوربین های مداربسته مناسب نمی باشند.بهتر است جهت استفاده هارد مناسب برای دوربین های مداربسته از هارد های از نوع سخت افزاری HDD استفاده شودو هاردهای از نوع سخت افزاری SDD مناسب استفاده در دوربین های مداربسته نمی باشند.

ظرفیت هارد دیسک

ظرفیت هارد دیسک هابا واحد ترابایت نشان داده می شود.و هارد دیسک ها از ظرفیت 1ترابایت به بالا هستند که طبیعتا هرچقدر این ظرفیت بالاتر باشد زمان بیشتری می توان از هارد استفاده کرد.معمولا استفاده از هارد دیسک با ظرفیت بالا در دوربین های مداربسته یک تصمیم بسیار مناسبی می باشد.

مدت زمان و میزان ضبط شدن تصاویربرروی هارد

مدت زمان و میزان ضبط شدن تصاویر بر روی هارد به عوامل متفاوتی بستگی دارد:

  • رزولوشن تصاویر ضبط شده:کیفیت و رزلوشن تصاویر ضبط شده هر چه مقدار بالاتر باشد ظرفیت بیشتری جهت ضبط تصاویر نیاز می باشد.دوربین های مداربسته ای که از کیفیت تصاویر بالاتری برخوردار می باشند باید از هارد های با ظرفیت های بالاتر استفاده کنند.
  • فرمت فشرده سازی: استفاده از فرمت های فشرده سازی متفاوت در میزان استفاده از هارد بسیار موثر می باشد.فرمت های مورد استفاده در این سیستم فرمت های H264+/H265+/H264/H265 Mمی باشد.
  • میزان حرکت در تصویر و استفاده از تکنولوژی های پیشترفته:استفاده از تکنولوژی MOTION DETECTION یا حساس به حرکت می تواند میزان استفاده از هارد را بسیار کاهش دهد به این صورت که در این تکنولوژی در صورت وجود حرکت جلوی دوربین مداربسته دستگاه شروع به ضبط تصاویر می کند و در صورتی که حرکتی جلوی دوربین وجود نداشته باشد فقط تصاویر به صورت آنلاین پخش خواهد شد.یکی دیگراز تکنولوژی های پیشترفته که وجود دارد حذف کردن تصاویر تکراری و بدون حرکت به صورت خودکار می باشد و در صورتی که حرکت های سریع جلوی دوربین مداربسته وجود داشته باشد میران استفاده از هارد افزایش پیدا می کند.
  • زمان استفاده از ضبط تصاویر:هر مقدار که زمان استفاده از هارد بیشتر باشد طبیعتا از ظرفیت بیشتری از هارد استفاده خواهد شد.

سرعت چرخش هارد دیسک 

سرعت چرخش هارد دیسک نشان دهنده سرعت خواندن یا نوشتن داده های می باشد.هر چقدر سرعت چرخش دیسک در یک هارد دیسک بیشتر باشد عملکرد بهتری دارد.هارد دیسک های که چرخش آنها بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه باشد از سرعت چرخش مناسبی برخوردار می باشند.

سرعت جستجو در هارد دیسک 

به سرعت جستجو داده ها وتصاویردر یک بخش،سرعت جستجو هارد دیسک می گویندکه برحسب میلی ثانیه محاسبه می شود.هرچه سرعت پیدا کردن اطلاعات در یک هارد دیسک بالاتر باشد،هارد دیسک از عملکرد بهتری برخوردار می باشد.

 برند های معتبر هارد در دوربین های مداربسته 

هارد های مورد استفاده در دوربین های مداربسته به دلیل استفاده مداوم درمرور زمان از کیفیت آنها کاسته می شود به همین دلیل استفاده از برندهای معتبر هارد دیسک در زمان خرید هارد بسیار با اهمیت می باشد.برند های معتبر و با کیفیت هارد که در حال حاضر در بازار موجود می باشد برند های  Western Digital و SEAGATE می باشندکه از انواع متفاوت با ویژگی  های متفاوت در بازار موجود می باشند.

هارد وسترن دیجیتال بنفش(WESTERN DIGITAL)

هارد دیسک های بنفش شرکت وسترن دیجیتال به صورت تخصصی جهت استفاده  در دستگاه ضبط دوربین مدار بسته می باشند . این هارد دیسک ها در ظرفیت های 1 تا 6 ترابایت به بازار عرضه می گردند و امکان استفاده 24 ساعته بدون هیچ قطعی و افت کیفیتی می باشد.

هارد مشکی سفید سیگیت SEAGATE

هارد سیگیت مدل Surveillance کارکردی مشابه هارد های بنفش وسترن دیجیتال داردو جهت استفاده دردستگاه های دوربین مداربسته مناسب می باشند.

جهت خرید هارد وسترن دیجیتال بنفش باگارانتی اصلی سازگار،آواژنگ،حامی  می توانید با شماره تماس 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *