نصب دوربین مداربسته


نصب دوربین مداربسته

اگر به دنبال دوربین مداربسته ای هستیدکه مناسب محیط شما باشد و از مراحل نصب،تجهیزات مورد نیاز و برآورد هزینه های نصب آن اطلاعاتی ندارید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا از فرآیند نصب دوربین های مداربسته و برآورد هزینه های نصب آن اطلاعاتی کسب کنید.در این مقاله به بررسی محل مناسب جهت نصب دوربین های مداربسته و تجهیزات مورد نیاز و تعرفه های نصب دوربین های مداربسته و… می پردازیم.

نصب دوربین های مداربسته

قبل از  نصب دوربین های مداربسته باید به یک سری از اطلاعات و ویژگی های  محیطی که می خواهیم در آن دوربین را نصب کنیم دقت کرده  و سپس اقدام به خرید دوربین های مداربسته کردکه عبارتند از :

  • متراژ محیطی که قصد داریم در آن دوربین را نصب کنیم
  • نوع دوربین مداربسته ای که مناسب محیط مورد نظر باشد
  • تعداد دوربین مداربسته که تمام محیط را پوشش دهد
  • موقعیت درب های ورودی

تهیه نقشه و جانمایی دوربین های مداربسته

قبل از اجرای نصب دوربین های مداربسته باید از محل مورد نظر بازدید کرده و نقشه نصب دوربین های مداربسته را تهیه کردتا تعداد دوربین های مداربسته  و تجهیزات مورد نیاز ومسیر کابل کشی دوربین مداربسته تعیین گردد وبه این ترتیب محل دقیق نصب دوربین مداربسته و جانمایی آنهاو همچنین محل قرار دادن دستگاه پردازش کننده تصاویر(DVR یا NVR) و مسیر کابل کشی به صورت دقیق مشخص می شود. برای مشخص کردن مکان نصب دورین های مداربسته باید مکان های  اصلی وپررفت و آمد  شناسایی و مکان های نصب الویت بندی شود.برای تعیین بهترین محل برای نصب دوربین ها ی مداربسته باید به مسیرهای پر رفت و آمد مانند درهای ورودی و درب های آسانسور دقت کرد و بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته را انتخاب کرد.همچنین انتخاب محلی که امکان کابل کشی وجود داشته باشد از مهمترین مواردی است که در انتخاب محل نصب دوربین مداربسته مورد اهمیت می باشد

اصول نصب دوربین مداربسته باید به آن دقت کرد

  • درانتخاب محل نصب دوربین های مداربسته باید به این نکته توجه داشت که دوربین روبه روی یک منبع نور قوی نباشد و یا اینکه نور خورشید به صورت مستقیم به آن تابیده نشود.
  • در مسیر دید دوربین مداربسته شی مزاحم مانند درخت یا گیاه ویا هر شی مزاحمی وجود نداشته باشد.در نصب دوربین های مداربسته باید به ارتفاع نصب دوربین های مداربسته توجه داشت تا دوربین مداربسته بتواند بهترین کارایی و زوایه دید مناسب را ارائه دهد.
  • محل نصب دوربین مداربسته اگردر جایی باشد که در معرض دید نباشد از لحاظ روانی  باعث حساسیت نمی شود
  • دوربین های مداربسته باید در ارتفاع مناسبی نصب شوند تا از دسترس سارقان دور بمانند.
  • بهتر است در هنگام نصب دوربین مداربسته در جایی نصب شود که تا حد ممکن در معرض بارش باران ویا وزش  باد های شدید قرار نگیرد تا دوربین از عمر بالایی برخوردار بوده و به آن آسیبی وارد نشود.

محل نصب دوربین های مداربسته

محل نصب دوربین های مداربسته به نسب دسترسی محیط و همچنین اهداف امنیتی تعیین می شود.از جمله مکان های که نصب دوربین های مداربسته در آن بسیار متداول می باشد به شرح زیر می باشد:

  • ورودی و خروجی های ساختمان
  • ورودی آسانسور
  • باکن ها
  • راه پله ها
  • پارکینگ
  • پنجره های روبه خیابان
  • فضاهای باز داخل منزل  مانند پذیرایی و آشپزخانه و…

 

انواع دوربین ها ی مداربسته

دوربین مداربسته بولت (BULLET):دوربین های مداربسته بولت دارای یک بدنه مستطیل مکعبی شکل  می باشدکه معمولا جنس بدنه آنها فلزی می باشد.دوربین های مداربسته بولت به دلیل مقاومت بودن بدنه در شرایط بدآب وهوایی و همچنین نوع طراحی پایه نصب آن مناسب نصب در محیط های بیرونی مانند اماکن عمومی  و مسکونی بیرونی می باشد.

 

دوربین مداربسته دام( DOME):دوربین های مداربسته دام (گنبدی) به دلیل شباهت شکل ظاهری آنها به گنبد به این نام نامگذاری شده است.دوربین های مداربسته به دلیل طراحی شکل بدنه و مقاومت بدنه  کمتری که دارند مناسب نصب در محیط های داخلی(INDOOR) وزیر سقف می باشند و جنس بدنه آنها معمولا از پلاستیک و فلز می باشد.

دوربین های مداربسته اسپید دام(SPEED DOME):دوربین های اسپید دام یا  به نام دوربین های PTZ)) یا دوربین های چرخان هم شناخته می شوند.دوربین های مداربسته اسپید دام از لحاظ شکل ظاهری شبیه به دوربین های دام می باشند ولی نسبت به دوربین های مداربسته دام از قابلیت ها ی بسیار بالاتری برخودار می باشند.یکی از مهمتر ین قابلیت های دوربین مداربسته اسپید دام که دردیگر انواع دوربین های مداربسته نمی باشد قابلیت چرخش 360 درجه می باشد.از دیگر قابلت های این دوربین های مداربسته قابلیت زوم اپتیکال(زوم بدون افت کیفیت می باشد)می باشدکه با استفاده از این قابلیت می توان محیط های که دارای وسعت زیادی هستند را به صورت دقیق و با کیفیت بسیار بالا مورد نظارت قرار داد.از دوربین های مداربسته اسپید دام جهت نظارت محیط های وسیعی مانند کارخانه ها ، سوله ها،چهارراه های و… که نیاز به نظارت دقیق دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین های بی سیم(صWIRELESS):دوربین های بی سیم در واقع دوربین های می باشندکه تامین برق آنها به وسیله سیم و کابل کشی انجام می شود و فقط ارسال سیگنال های داده ها وتصاویر از طریق امواج وای فای صورت می گیرد.در واقع فقط ارسال تصاویر به صورت بی سیم صورت می گیرد.

دوربین صنعتی یا باکس (Box): دوربین های مداربسته ای صنعتی دوربین های  هستند  که دارای  لنز جداهستند و برای محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های مداربسته پینهول:دوربین های مداربسته پینهول دوربین های می باشند که دارای سایز بسیار کوچکی می باشند ومعمولا جهت استفاده به صورت دوربین های مداربسته مخفی قرار می گیرند.

انتخاب دستگاه پردازش کننده تصاویر (NVR,DVR)

DVR مخفف عبارت  Digital Video Recorder و به معنی ضبط ویدئویی دیجیتال است که  تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته  آنالوگ یا HD را دریافت و به داده های دیجیتال تبدیل  می کند این داده های دیجیتال بر روی  هارد دیسک ثبت می شوند. دستگاه های DVR از نظر تعداد کانال های ورودی در تعداد متفاوتی از جمله 4،8،16 کاناله می باشدکه بسته به تعداد دوربین های مداربسته ای که استفاده می شود می توان هر یک از این دستگاه هارا انتخاب کرد.

 NVR مخفف عبارت Network Video Recorder که به معنی ذخیره ساز تصویر تحت شبکه است. بر خلاف دستگاه DVR که پردازش تصاویر در دستگاه DVR انجام می شود در دستگاه های NVR،پردازش تصاویر در خود دوربین های مداربسته تحت شبکه انجام می شود و سپس این تصاویر بر روی هارد داخلی دستگاه NVR  ذخیره می شود.دستگاهای NVR به جز انتقال و ذخیره تصاویر از قابلیت های هوشمند دیگری برخوردار می باشنددستگاه NVR عملکردی شبیه به سرور های کامپیوتری دارند ولی نسبت به سرورهای کامپیوتر از پیچدگی های کمتری برخوردار می باشند.دستگاه NVR براساس خصوصیات و قابلیت های متفاوتی که دارند در دسته بندی های مختلف هستند، در اینجابه ویژگی های این دستگاه می پردازیم.

تعداد کانال

دستگاه NVR براساس تعداد کانال های که دارند(4،8،16،32) دسته بندی می شوند.تعداد کانال های که در هر کانال وجود دارد براساس تعداد دوربین مداربسته ای می باشدکه به دستگاه متصل هستند.

کیفیت ضبط تصاویر

کیفیت ضبط تصاویر در دستگاه هایNVR  باتعداد کانال های 4و8و…می تواند متفاوت باشد.به طور مثال در یک دستگاه 4 کاناله NVR میتواند کیفیت ضبط تصاویر 3مگا پیکسل باشد ودر یک دستگاه دیگر 4 کاناله NVR می تواند با کیفیت ضبط 4 مگا پیکسل باشد.

رزولوشن 

دستگاه های NVR تصاویر را با رزولوشن های متفاوتی می تواند ضبط کند.هر دستگاه NVR قابلیت پشتیبانی از رزولوشن خاصی را دارد به طور مثال اگر یک دستگاه ان وی آر تا رزولوشن 3  مگا پیکسل را پشتیبانی می کند اگر به دوربین مداربسته ای متصل شود که رزولوشن 8 مگا پیکسل دارد ،درهنگام ضبط در نهایت با رزولوشن 3 مگا پیکسل تصاویر را ضبط می کند.

پشتیبانی از هارد 

هردستگاه NVR از تعداد و ظرفیت به خصوصی در هارد پشتیبانی میکند.تعداد هاردها می تواند از 1،2،4،8،16 باشد.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین های مداربسته

جهت نصب دوربین های مداربسته از انواع دوربین و تجهیزات استفاده می کنیم که بسته به نوع محیط ونوع دوربین مداربسته به کاررفته این لوازم و تجهیزات می تواند تغییر کرده و متفاوت باشد.لوازم و تجهیزات مورد استفاده در نصب دوربین های مداربسته به شرح زیر می باشد.

  • دوربین مداربسته:نوع دوربین مداربسته وتعداد آن برحسب  محیط و اهداف امنیتی انتخاب می شود
  • آدابتور یا منبع تغذیه: دوربین های مداربسته و دستگاه پردازش کننده تصاویر(NVR,DVR) جهت تامین برق مصرفی خود به یک آدابتور یا منبع تغذیه متصل هستند.
  • دستگاه پردازش کننده داده ها (NVR،DVR):دستگاه پردازش کننده داده ها و تصاویر در واقع دستگاهی است که به دوربین مداربسته از طریق کابل متصل می باشندو تصاویر پس از پردازش بر رود هارد ذخیره می شود.دستگاه های پردازش کننده در دو نوع DVR و NVR می باشد.دستگاه DVRجهت دوربین های مداربسته بر بستر آنالوگ یا HD مورد استفاده قرار می گیرد ودستگاه NVR جهت دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هارد HDD:تصاویر و داده ها پس از پردازش توسط دستگاه پرازش کننده داده ها (NVR,DVR) بر روی یک هارد ذخیره می شود.هارد برروی دستگاه پردازش کننده تصاویر نصب می شود.می توان از هارد ها با ظرفیت متفاوت وتعداد متفاوت بسته به پشتیبانی کردن دستگاه پردازش کننده تصاویر استفاده کرد.
  • نمایشگر یا مانیتور یا تلویزیون:جهت دیدن تصاویرو تنظیمات دوربین یا دستگاه پردازش کننده تصاویر از یک مانیتوراستفاده می شود.
  • کابل:جهت اتصال دوربین مداربسته به دستگاه (DVR یا NVR) از کابل استفاده می شود باتوجه به تکنولوژی دوربین مداربسته از کابل کواکسیال یا RG59جهت کابل کشی دوربین های مداربسته آنالوگ یا HD استفاده می شود واز کابل های شبکه یا CAT6 جهت کابل کشی دوربین های مداربسته بر بستر تحت شبکه یا IP استفاده می شود.
  • سوکت:جهت اتصال کابل شبکه به دوربین مداربسته و دستگاه NVR از سوکت شبکه استفاده می شود.
  • فیش BNC:جهت اتصال کابل کواکسیال به دوربین مداربسته یا دستگاه DVR از فیش BNC استفاده می شود.
  • سوئیچ:یک دستگاه سخت افزاری می باشدکه ارتباط بین دستگاه های مختلف در یک شبکه را ایجاد می کند.
  • کانکتور برق  سوکتی که جهت  اتصال  برق و یا فیش نری و مادگی برق که جهت سیم کشی برق دوربین مداربسته استفاده می شود.
  • داکت: یک کانال پلاستیکی می باشد که جهت انتقال کابل ها و حفظ زیبایی محیط و محافظت از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میکروفن:بعضی از دوربین های مداربسته میکروفن داخلی ندارند و جهت ضبط کردن صدای محیط می توان از میکروفن استفاده کرد.
  • باکس:یک باکس ضد آب می باشدکه جهت قرار دادن اتصالات و آدابتور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مودم:دوربین های مداربسته جهت انتقال داده ها وتصاویر از اینترنت استفاده می کنند.

انتخاب دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی های به کاررفته در آن

دوربین های مداربسته براساس تکنولوژی به کار رفته در آن به دو دسته دوربین های مداربسته آنالوگ یا HD و دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP دسته بندی می شوند.انتخاب کدام یک از این بستر ها بستگی به نیاز امنیتی و محیط که دوربین در آن نصب می شود دارد.

دوربین مداربسته آنالوگ HD

اگربه دنبال یک دوربین مداربسته با کیفیت تصاویر وقیمت مناسب می باشید می توانید از دوربین های مداربسته بر بستر آنالوگ استفاده کنیددوربین های مداربسته آنالوگ دارای قابلیت های هوشمند و کیفیت تصاویر بسیار بالا جهت زوم کردن و وضوح تصویر بالا نمی باشند ولی این دوربین های مداربسته می توانند کیفیت تصاویر قابل قبولی را جهت نظارت به شما ارائه دهند. ازدوربین های مداربسته آنالوگ معمولا در پارکینگ منازل مسکونی،اداری کوچک ومغازه ها استفاده می شود..دوربین های مداربسته با تکنولوژی آنالوگ HD در بازار با نام های متفاوتی مانند HDCVI,AHD,HDTVI,،TURBO HD که این نام ها را شرکت های سازنده دوربین ها مداربسته انتخاب کرده ولی همگی دارای تکنولوژی HD می باشند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

.دوربین های مداربسته تحت شبکه یاIP  نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که از کیفیت تصاویر بسیار بالابرخودار می باشد.دوربین های مداربسته تحت شبکه  به دلیل بهره بردن از تکنولوژی های  مدرن و پیشترفته، نسبت دوربین های مداربسته HD  از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.دوربین های مداربسته تحت شبکه با به کارگیری هوش مصنوعی توانسته قابلیت ها ی بسیار  پیشترفته ای مانند MOTION DETECTION(حساس به حرکت) ویا قابلیت تشخیص چهره (FACE DETECTION)،شمارش افراد(PEPOLE COUNTIG)و …می باشد.

مراحل نصب دوربین مداربسته

پس از انتخاب محل نصب دوربین مداربسته که دربالا به انتخاب محل مناسب نصب دوربین مداربسته اشاره شد.محل نصب پیچ های دوربین مداربسته را برروی دیوار یا زیر سقف مشخص کرده و سپس با دریل یک سوراخ در آن ایجاد می کنیم،ودوربین را به محل مورد نظر پیچ کرده وزاویه دید دوربین مداربسته را تنظیم می کنیم.سپس به وسیله کابل کواکسیال در دوربین های مداربسته آنالوگ و کابل شبکه دردوربین های شبکه دوربین مداربسته را به دستگاه NVR(برای دوربین های تحت شبکه)و دستگاه DVR(برای دوربین های مداربسته HD) متصل می کنیم.باید دقت کنید که به پورت ورودی (INPUT) کابل زده شود که بتوانید تصاویر دوربین مداربسته را دریافت کنید.جهت تامین برق مورد استفاده دوربین مداربسته،دوربین را به  آدابتور متصل کنید و آدابتور را به پریز برق بزنید.برای دیدن تصاویر بر روی مانیتور، مانیتور را به دستگاه (DVR  یا NVR) متصل کنید.

روش نصب انواع دوربین های مداربسته

 نصب دوربین مداربسته آنالوگ یا HD

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه 

روش نصب دوربین مداربسته HD

دوربین های مداربسته HD  از طریق کابل کواکسیال یا کابل RG59 به صورت مستقیم به دستگاه DVR متصل می شوند.جهت اتصال کابل به دستگاه از فیش BNC و کانکتور استفاده می شود.بعداز اتصال دوربین مداربسته به دستگاه DVR،تصاویر و داده ها به دستگاه DVR منتقل شده و در آنجا پردازش می شوند.تصاویرپس از پردازش شدن بر روی هارد ذخیره می شوند.هارد به صورت داخلی در دستگاه DVR نصب می شود.آدابتور هم جهت تامین برق دوربین و دستگاه DVR  متصل می شود.دربرخی از دوربین های مداربسته HD قابلیتی به نام POC وجود دارد اگر دوربین مداربسته از این قابلیت پشتیبانی کندتامین برق دوربین و دستگاه به وسیله همان کابل کواکسیال انجام می شود و دیگر نیازی نیست که آدابتورمتصل شود.

روش نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین های مداربسته تحت شبکه به وسیله کابل شبکه به دستگاه NVR متصل می شود و تصاویرجهت پردازش تصاویر به دستگاه NVR منتقل می شود.کابل ها ی شبکه از طریق سوکت به دستگاه NVR متصل می شوند.اگر چندین دوربین مداربسته تحت شبکه وجود داشته باشد جهت اتصال همه آنها به دستگاه NVR از سوئیچ استفاده می شود.دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل داشتن قابلیت های پیشترفته ای که دارند در  نصب آنها از دانش فنی و تکنولوژی بیشتری استفاده می شود.برخی از دوربین های مداربسته تحت شبکه از تکنولوژی POE پشتیبانی می کنند که در این صورت دیگر نیازی به استفاده از آدابتور نمی باشد و تامین برق دوربین مداربسته و دستگاه NVR از طریق همان کابل شبکه صورت می گیرد.

 

تنظیمات در  نصب دوربین های مداربسته

تنظیم زاویه و جهت دید دوربین مداربسته

پس از کابل کشی و اتصال دوربین مداربسته به دستگاه( DVR یا NVR )،سپس نوبت به تنظیمات جهت دید دوربین های مداربسته می باشد تا بتوانیم بهترینجهت  دیدی  که بتواند پوشش کاملی از محیط را ارائه دهد پیدا کنیم .جهت دید دوربین های مداربسته دام باید در زمان نصب دوربین مداربسته تنظیم شود وبعداز آن امکان تغییر جهت دید به راحتی نمی باشد.ولی در دوربین های مداربسته بولت به دلیل نوع طراحی پایه نصب آنها امکان تغییرجهت دید وجود دارد.زاویه دید دوربین های مداربسته به وسعت دیدی گفته می شود که لنز دوربین مداربسته ارائه می دهد.دوربین های مداربسته دارای دونوع لنز ثابت و لنزمتغییر یا وریفوکال می باشد.دردوربین های مداربسته با لنز ثابت امکان تغییر زاویه دید دوربین وجود ندارد ولی در لنزهای متغییر یا وریفوکال امکان تغییر زاویه دوربین وجود دارد.یا زیاد کردن زاویه دید دوربین مداربسته که به اصطلاح زاویه دید باز یا استفاده از لنز های  واید می گوینددر این حالت اشیاء محیط بزرگتر و واضحتر دیده می شوند و محدوده دید وسیع تری را ارائه می دهد.

تنظیمات دستگاه درنصب دوربین های مداربسته

از دیگر تنظیماتی که در نصب دوربین های مداربسته باید انجام داد تنظیماتی است که از طریق دستگاه و منوی دستگاه انجام می شود.این تنظیمات شامل آماده سازی جهت ضبط تصاویر ،چگونگی ضبط تصاویر و تنظیمات رنگ تصاویر،نوع نمایش تصاویر بر روی نمایشگر ،تعریف دوربین به دستگاه(NVR یا DVR) و… می باشد.در بعضی از انواع دوربین ها مداربسته قابلیت دیدن تصاویر بر روی موبایل وجود دارد در این صورت نصب نرم افزار بر روی موبایل و انتقال تصاویر بر روی موبایل هم از تنظیمات نصب دوربین های مداربسته می باشد.

اشتباهات رایج در نصب دوربین های مداربسته

میدان دید نامناسب 

انتخاب نامناسب موقعیت نصب دوربین مداربسته یکی از مهمترین و رایج ترین اشتباهات نصب دوربین های مداربسته می باشد.اگر دوربین مداربسته را در زاویه اشتباهی نصب کنیم میدان دیدمناسبی را نمی توانیم دریافت کنیم و عملا نصب دوربین مداربسته هیچ کمکی در نظارت و امنیت محیط شما نخواهد داشت.

اشتباه در انتخاب کابل مناسب 

کابل یکی از اجزای مهم نصب دوربین های مداربسته می باشدکه انتخاب کابل مناسب و همچنین کیفیت مناسب کابل یکی از مهمترین عوامل نصب دوربین های مداربسته می باشد.انتخاب کابل های که از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند در عمر مفید دوربین مداربسته بسیار موثر می باشند.در استفاده از کابل ها باید به حداکثر متراژی که می توان از کابل استفاده کرد دقت کرد به طور مثال زمانی که از کابل ها ی POE در دوربین های تحت شبکه برای انتقال برق و تصاویر استفاده می کنید باید به این نکته که حداکثر برد فاصله این کابل تا منبع برق می تواند 100 متر باشد توجه داشته باشیم.

تست نکردن دیددر شب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ای که از مادون قرمز IR جهت دید در شب خود استفاده می کنند باید علاوه بر تست شدن در نور روز در تاریکی نیز تست شوند به این دلیل که در تکنولوژی مادون قرمز LED های دوربین نور نامرئی را در محیط منتشرمی کنند و اگر بر سر اه این نورهای نامرئی اگر مانعی وجود داشته باشد باعث می شود که تصاویر سیاه دیده بشوند.

استفاده ازبرندهای متفاوت دوربین ها ی مداربسته و دستگاه های ضبط  در نصب دوربین های تحت شبکه

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که درنصب دوربین های مداربسته تحت شبکه رخ می دهد استفاده از برندهای متفاوت دوربین مداربسته و دستگاه ضبط می باشدکه این دستگاه ممکن است با یکدیگر سازگار نباشند.در چنین مواردی باید از قابلیت ONVIF استفاده کرد.قابلیت ONVIF به صورت پیش فرض در دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط غیر فعال می باشند با فعال کردن این قابلیت می توان از دستگاه های مختلف با برند های متفاوت استفاده کرد.

مشکلات رایج در نصب دوربین های مداربسته

نداشتن سیگنال ویدیویی در تصاویر ارسالی دوربین مداربسته 

در صورتی نتوانید هیچ سیگنالی دریافت کنید هیچ تصویری را روی مانیتور ظاهر نمی شود ،اولین موردی که باید بررسی شود کابل ها و اتصالات برق می باشد.کابل ها و اتصالات برق را ازنظر آسیب دیدگی یا قطع شدن کابل ها مورد بررسی قرار دهید.اگر سیستم امنیتی شما از POE  استفاده می کند سوئیچ آن را مورد بررسی قرار دهید و از روشن بودن سیستم اطمینان حاصل کنید.اگر دوربین مداربسته از جعبه فیوز جهت تامین برق خود استفاده می کند،فیوز برق را مورد بررسی قراردهید.نرم افزار های که در سیستم امنیتی شما وجود دارد را بررسی کنید تااز درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

عدم کارایی دوربین مداربسته در حالت دید در شب

اگر دوربین مداربسته شما در طول روز کارایی مورد نظررا دارد و مشکلی ندارد ولی در شب کارای مورد نظر را ندارد ویا یک تصویر سیاه نشان می دهد،علت این مشکل معمولا به دلیل  خرابی چراغ های ال ای دی دور دوربین مداربسته می باشد.ممکن است این مشکل به دلیل تنظیمات اشتباه سیستم امنیتی باشد.اگر تنظیمات باید تنظیمات  به صورتی انجام شده باشدکه حالت کار در شب آن فعال باشد.ممکن است برق کافی به دوربین مداربسته نمی رسد و این مشکل می تواند از قدرت کم ال ای دی های دوربین مداربسته باشد که باعث  می شود که جریان برق بیشتر ی مصرف کنند.در صورتی که از POE  ویا باتر ی استفاده کنید ممکن است با کمبود انرژی برق مواجه شوید.باید ال ای دی های دوربین مداربسته را نیز مورد بررسی قرار دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورتی ال ای دی ها ضعیف شده باشند ویا خراب شده باشند آنها را تعویض و تعمیر کنیم.

خرید دوربین های مداربسته  تحت شبکه (IP) و دوربین های مداربسته HD

جهت مشاوره رایگان و خرید انواع دوربین های مداربسته(IP)و دوربین  های مداربسته HD با شماره  02158731 حاصل نمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *