مشکلات رایج پس از نصب دوربین مداربسته


مشکلات رایج پس از نصب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از جمله  رایج ترین سیستم های نظارتی هستندکه در اکثر اماکن عمومی و خصوصی نصب شده است و کاربرد بالای در میان مردم جهت تامین امنیت و پیشگیری از جرایم دارا می باشد.کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته مهمترین و ضروری ترین ویژگی می باشدکه در تامین امنیت و کارکرد درست این سیستم های امنتتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.اهمیت کیفیت این تصاویر به این علت می باشدکه در صورتی که به دلیل بروزهر مشکلی  تصاویر از وضوح کافی برخوردار نباشند ویا نور و کیفیت آنها با مشکل مواجه شود،و مشکل یا حادثه ای رخ دهد نمی توان از این تصاویر جهت شناسای و نظارت حادثه استفاده کرد.در صورتی که شما بهترین برند موجود در بازار را هم نصب کنیدباز هم احتمال بروز مشکل وجود خواهد داشت.بیشترین مشکلاتی که ممکن است در کارکرد دوربین های مداربسته رخ دهد مربوط به اشتباهات هنگام نصب مانند کابل کشی یا سوک زنی اشتباه،مشکل انتقال تصاویر ویا مشکلات مربوط به سیستم های برق رسانی و…می باشدومشکلاتی مانند خراب بودن خود دوربین مداربسته معمولا از کمترین احتمالات ممکن خواهد بود.به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم به رایج ترین مشکلات پس از نصب دوربین های مداربسته در این مقاله بپردازیم و راه حل های مناسب برای آنها ارائه دهیم.

دریافت تصاویر به صورت سیاه و سفید

دریافت تصاویربه صورت سیاه و سفید  می تواند به این دلیل باشد که نور محیط به اندازه کافی روشن نباشد و نور محیط  به شدت کم باشد،درواقع دیدن تصاویر به صورت سیاه و سفید در تاریکی مطلق و نور بسیار ضعیت طبیعی می باشد.حتی بعضی از دوربین های مداربسته رنگی هم در محیط های که نور آنها بسیار کم باشد تصاویررا به صورت سیاه و سفید نشان می دهند.دوربین های مداربسته جهت دید در شب خود در تاریکی مطلق از ال ای دی های مادون قرمز استفاده کرده و تصاویر را به صورت سیاه وسفید نشان می دهند.در بعضی از دوربین های مداربسته پیشترفته با استفاده از تکنولوژی استارلایت STARLIGHT می توان محیط های با نوربسیار کم هم تصاویر را به صورت رنگی و بسیار با کیفیت دریافت کرد.

راه حل 

در ابتدا باید شرایط نور محیط با نور مورد نیازی که  دستگاه امنیتی به آن نیاز دارد مورد بررسی قرارگیرد و درصورتی که باهم منطبق نمی باشند نور مورد نیاز دوربین مداربسته تامین شود.وبعد ازحاصل کردن اطمینان ازکافی بودن  میزان نور محیط باید از مسیر ورودی نوربه دوربین مداربسته مورد بررسی قرار داده و در صورتی که مسیر مسدود باشد آن را برطرف نمائید.

آسیب های بدنه دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین در صورت سیاه و سفید بودن تصاویر سیستم باید مطمئن شوید که نوع پورت ورودی ویدئو  با نوع پورت خروجی ویدئو بررسی شود.

وجود نویزدر تصاویر دوربین مداربسته

وجود نویز در دوربین های مداربسته  و پر سروصدا بودن تصاویر می تواند به دلیل  تداخل الکتریکی (RF )باشد.

راه حل 

در ابتدا برای رفع این مشکل باید منابع تداخل را مورد بررسی قرار داد.

در قرم بعدی به بررسی کانکتورها و کابل ها از نظر آسیب دیدگی می پردازیم . باید اطمینان حاصل کنیم که همه کابل ها دور از منابع تداخل نصب شده باشند.

در دوربین های مداربسته با بستر آنالوگ می توان کابل ویدیو را از سیستم جدا کرده تا بتوان علت نویز را بررسی کرد.

اگر چندین دوربین مداربسته دارید می توانید با قطع کردن دوربین های دیگر به بررسی نویزبپردازید.

 

 

نمایش صفحه سیاه در تصاویر دوربین مداربسته

درصورتی که در صفحه نمایشگر خود یک صفحه کاملا سیاه مشاهده می کنید می تواند این مشکل به دلیل دریافت نکردن سیگنال از طریق برنامه مانیتوریگ و یا دستگاه NVR و DVR باشد.

راه حل

از ورود نور به درون لنز اطمینان حاصل کنید.برای این کار لنز را کنترل کنید که چیزی جلوی ورود نور را به درون دوربین مداربسته نگرفته باشد.

خاموش و روشن کردن سیستم ودستگاه DVR می تواند مشکل نمایش صفحه سیاه را حل کند.

میزان نور محیطی را چک کنید در صورتی که نور محیطی از مقدار نور استاندارد که دوربین مداربسته نیاز دارد کمتر باشد تصویر به صورت سیاه دیده می شود.

می توانید لنز را از نظر آسیب دیدگی فیزیکی بررسی کنید در این صورت اگر اجزای نوری  دوربین مداربسته آسیب دیده باشد دوربین روشن می شود و سیگنال هم به نمایشگر ارسال می کند ولی تصاویر به صورت سیاه دیده می شود.

نداشتن سیگنال ویدیویی در تصاویر ارسالی دوربین مداربسته 

در صورتی نتوانید هیچ سیگنالی دریافت کنید هیچ تصویری را روی مانیتور ظاهر نمی شود .

راه حل

اولین موردی که باید بررسی شود کابل ها و اتصالات برق می باشد.کابل ها و اتصالات برق را ازنظر آسیب دیدگی یا قطع شدن کابل ها مورد بررسی قرار دهید.

اگر سیستم امنیتی شما از POE  استفاده می کند سوئیچ آن را مورد بررسی قرار دهید و از روشن بودن سیستم اطمینان حاصل کنید.

اگر دوربین مداربسته از جعبه فیوز جهت تامین برق خود استفاده می کند،فیوز برق را مورد بررسی قراردهید.

نرم افزار های که در سیستم امنیتی شما وجود دارد را بررسی کنید تااز درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر دوربین مداربسته شما از نوع دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP می باشد باید تنظیمات سیستم را مورد بررسی قرار دهید تا از درست بودن تنظیمات اطمینان حاصل کنید.

اگر سیستم دوربین مداربسته شما به هر دستگاه امنیتی دیگری مانند روتر ،دستگاه DVR یا NVR،مالتی پلکسر ویدیویی و …متصل می باشداین دستگاه ها را نیز بررسی کنید.

اگردوربین مداربسته شمابه دستگاه NVRوDVR متصل است،اتصالات و کانکتور ها و کابل ها ی متصل به آن را مورد بررسی قرار دهید.

عدم کارایی دوربین مداربسته در حالت دید در شب

اگر دوربین مداربسته شما در طول روز کارایی مورد نظررا دارد و مشکلی ندارد ولی در شب کارای مورد نظر را ندارد ویا یک تصویر سیاه نشان می دهد،علت این مشکل معمولا به دلیل  خرابی چراغ های ال ای دی دور دوربین مداربسته می باشد.

راه حل 

ممکن است این مشکل به دلیل تنظیمات اشتباه سیستم امنیتی باشد.اگر تنظیمات باید تنظیمات  به صورتی انجام شده باشدکه حالت کار در شب آن فعال باشد.

ممکن است برق کافی به دوربین مداربسته نمی رسد و این مشکل می تواند از قدرت کم ال ای دی های دوربین مداربسته باشد که باعث  می شود که جریان برق بیشتر ی مصرف کنند.در صورتی که از POE  ویا باتر ی استفاده کنید ممکن است با کمبود انرژی برق مواجه شوید.

باید ال ای دی های دوربین مداربسته را نیز مورد بررسی قرار دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورتی ال ای دی ها ضعیف شده باشند ویا خراب شده باشند آنها را تعویض و تعمیر کنیم.

عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل 

دوربین های مداربسته پیشترفته دارای قابلیت نمایش تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل می باشند.اگر شما مشکل عدم نمایش تصاویر را دارید معمولا این مشکل از دوربین مداربسته یا تجهیزات آن نمی باشد ومعمولا این مشکل به دلیل تنظیمات سیستم می باشد.

راه حل 

اگر سیستم امنیتی در یک برنامه در فضای ابری تصاویر را به شما نشان می دهد باید بررسی کنیدکه فایروال شبکه دسترسی شمارا به اینترنت مسدود نمیکند.

اگر سیستم امنیتی شما برای دسترسی به تصاویر نیاز به VPN  دارد بایدتنظیمات VPN برای اتصال به درستی انجام شده باشد.

خرید دوربین های مداربسته دیجیتال و تحت شبکه(IP)

 جهت خرید دوربین های مداربسته با برند های معتبری مانند داهوا،هایک ویژن، پلکو و…و استعلام قیمت (به دلیل نوسانات ارز )با شماره تماس 02158731 تماس حاصل فرمائید.

پشتیبانی دوربین های مداربسته دیجیتال و دوربین های تحت شبکه(هوشمند)

الکامپ با بیش از 17 سال سابقه در زمینه نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته  ارائه دهنده خدمات تخصصی  پشتیبانی و خدمات پس از فروش انواع دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *