قابلیت شمارش افراد( people counting ) در دوربین های مداربسته


قابلیت شمارش افراد(people counting) در دوربین های مداربسته

با به روی کار آمدن دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP و پیشترفت تکنولوژی های به کار رفته در آنها قابلیت های بسیار قدرتمندی به دوربین  های مداربسته افزوده شد . یکی از مهمترین پر کاربرد ترین قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته قابلیت شمارش افراد یا people counting می باشد . قابلیت شمارش افراد ( people counting ) یک قابلیت هوشمند می باشد که کاربرد های نظارتی و امنیتی بسیاری دارد . اما شمارش افراد در دوربین های مداربسته چیست ؟ شمارش افراد چه کاربردی دارد ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دوربین ها ی مداربسته AHD  و دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : تفاوت دوربین های مداربسته AHD با دوربین های مداربسته تحت شبکه(IP)

در ادامه به این مطالب می پردازیم :

  1. قابلیت شمارش افراد یا people counting چیست ؟
  2. کاربرد قابلیت شمارش افراد یا people counting
  3. سنسور شمارش افراد یا people counting چیست ؟
  1. قابلیت شمارش افراد یا people counting چیست ؟

قابلیت شمارش افرادیا people counting همان طور که از نامش مشخص می باشد قابلیت شمارش افراد بر اساس پارامتر های تعریف شده توسط کاربر می باشد که براساس این پارامتر ها حرکات افراد و اجسام متحرک شناسایی شده و ردیابی می شود . به این ترتیب سوژه های که از منطقه مورد نظر تردد کرده باشند را شمارش کرده و آمار را ثبت می کند.قابلیت شمارش افراد یا people counting فقط منحصر به شمارش افراد نمی شود و می توان از آن جهت شمارش هر سوژه ای دیگر مانند اتومبیل یا هر سوژه دیگری که برای سیستم تعریف شده باشد کاربرد دارد .

2.کاربرد قابلیت شمارش افراد یا people counting

کاربرد این قابلیت برای صاحبان کسب و کار، مغازه داران بزرگ می باشدکه با بهره مندی از این قابلیت بتوانند الگوی رفتاری مشتریان و کارمندان خود را داشته باشند . به طور مثال فروشگاه بزرگی را تصور کنید که در بعضی از روزها و در ساعات مشخصی که ساعت شلوغی فروشگاه می باشد نمی تواند سرویس دهی مناسبی به مشتریان خود ارائه دهد . این فروشگاه می تواند با استفاده از تکنولوژی people counting می توانند تعداد مشتریان را شمارش کنند و همچنین می توانند یک الگو از مسیر تردد مشتریان ترسیم کنند تا بتوانند الگوی رفتاری مشتریان و نقاطی که بیشترین توقف در آنها صورت گرفته را شناسایی کرده و بتوانند بر اساس آن بتوانند سرویس دهی مناسب تری را از طریق کارکنان خود ارائه دهند . یکی دیگر از کاربرد ها ی قابلیت شمارش افراد، در ادارات یا اماکن بزرگ می باشد که افراد زیادی در طول شبانه روز به آنجا تردد می کنند و تعداد افرادی که ورود یا خروج می کنند مورد اهمیت می باشد و با استفاده از این قابلیت می توان به طور دقیق نسبت به تعداد افرادی که وارد یا خارج مجموعه شده باشند را مورد بررسی قرار داد .

 

3.سنسور شمارش افراد یا people counting چیست ؟

در تکنولوژی شمارش افراد از لنز های دوگانه و الگوریتم های یادگیری به کار گرفته شده، لنز های دو گانه امکان تصویر برداری 3 بعدی را فراهم می کند و میتوان از طریق تصویر برداری 3 بعدی تشخیص میان انسان و اشیاء را فراهم کرد . با استفاده از الگوریتم هوشمند یادگیری عمیق می توان اطلاعات دقیق تری را ارائه دهد.

مزایا قابلیت شمارش افراد یا people counting :

  • جمع آوری آمار تراکم جمعیت در تصویر زنده
  • کنترل کارکنان در ساعات شلوغی
  • ارائه برنامه جامع بازاریابی  با استفاده از الگو های رفتار مشتریان
  • کم کردن هزینه ها و بهینه سازی آنها
  • افزایش سرعت جمع آوری اطلاعات
  • بالا بودن دقت اطلاعات

کلام آخر:

قبل از تهیه یک دوربین مداربسته باید از نوع نیاز های امنیتی خود با خبرباشیم تا بتوانیم براساس این نیاز ها بهترین انتخاب را انجام دهیم . دوربین های مداربسته دارای قابلیت های فراوان و متفاوتی می باشند که در صورتی که از چگونگی این قابلیت ها و کاربرد آنها آگاه نباشیم متحمل هزینه ها و بعضا آسیب های از جهت تامین امنیت محیطی خواهیم شد . باتوجه به این مطلب قبل از تهیه و خرید دوربین مداربسته نسبت به انواع قابلیت های آنها آگاهی داشته تا بتوانید بهترین ومناسب ترین انتخاب را داشته باشید . جهت مشاوره رایگان برای انتخاب مناسب ترین دوربین مداربسته می توانید با شماره 02158731 با کارشناسان الکامپ در تماس باشید.

خرید دوربین مداربسته شمارش افراد یا people counting

جهت خرید دوربین مداربسته با قابلیت شمارش افراد یا people counting با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *