فناوری Tamper Detection یا تشخیص دستکاری در دوربین های مداربسته


فناوری Tamper Detection یا تشخیص دستکاری در دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا دوربین های IP پیشترفته ترین تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته می باشد. این دوربین های مداربسته به دلیل به کاررفتن پیشترفته تکنولوژی های دوربین های مداربسته و استفاده از هوش مصنوعی از قابلیت های هوشمندی زیادی برخوردار می باشند. یکی از این قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته تحت شبکه فناوری Tamper Detection یا تشخیص دستکاری می باشد که نقش مهمی در جلوگیری کردن از آسیب رسیدن به دوربین و یا پیدا کردن علت خسارت دوربین دارد . در ادامه این مطالب به بررسی فناوری تشخیص دستکاری و کاربرد های آن در دوربین های مداربسته می پردازیم، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

Tamper Detection یا تشخیص دستکاری چیست ؟

دوربین های مداربسته  تحت شبکه ای که دارای سیستم تجزیه و تحلیل VCA  هستند دارای فناوری تشخیص دستکاری یا Tamper Detection م باشندبا استفاده از این قابلیت دوربین IP در  صورتی که دوربین مداربسته دچار ضربه یا دستکاری شود هشداری برای شما ارسال خواهد شد. دستکاری یا آسیب رسیدن به دوربین ممکن است به صورت عمدی نبوده و ممکن است در صورت حادثه و اتفاق آسیب یا ضربه ای به دوربین وارد شود. ازجمله این اتفاقات می تواند برخورد یک شی به صورت تصادفی به دوربین، وزش باد شدید و پرت شدن یک شئ به سمت دوربین و … باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تقاوت دوربین های مداربسته  تحت شبکه و دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : تفاوت دوربین های مداربسته AHD با دوربین های مداربسته تحت شبکه(IP)

در چه صورتی قابلیت Tamper Detection در چه مواردی فعال می شود؟

به صورت کلی  اگر دوربین مداربسته دستکاری شود و یا در عملکرد دوربین اختلالی ایجاد شود این قابلیت فعال می شود، با استفاده از این قابلیت در صورتی که حتی شما در محل حضور نداشته باشید پیام اختلال در دوربین مداربسته برای شما ارسال می شود. از جمله مواردی که باعث فعال شدن این قابلیت می شود عبارتند از :

  • د رصورتی که فردی سعی در قطع برق دوربین داشته باشد.
  • اگر لنز دوربین به هر نحوی پوشانده شود و مانع دید دوربین مداربسته شود.
  • درصورتی که لنز دوربین توسط اسپری پو شانده شو و باعث تار شدن دید دوربین شود.
  • در صورت جابجای دوربین
  • در صورت ضربه وارد شدن به دوربین

چطور می توان مانع از هشدارهای کاذب شد ؟

زمانی که این قابلیت فعال باشد ممکن است در صورت بروز اتفاقاتی مانند افتادن برگ بر روی لنز دوربین هشدار دوربین فعال شود. برای جلوگیری از این هشدار های کاذب می توان تنظیمات این قابلیت را براساس مدت زمان اختلال، تنظیم کرد.

مزایای فناوری تشخیص دستکاری

  •  با استفاده از قابلیت تشخیص دستکاری یا Tamper Detection میتوان به صورت 24 ساعته عملکرد دوربین مداربسته را مورد کنترل و بررسی قرار داد.
  • استفاده ازاین قابلیت در محیط های که احتمال وقوع جرم بالا می باشد و همچنین  امکان آسیب زدن به دوربین مداربسته توسط مجرمان وجود دارد می تواند نقش پیشگیری از وقوع جرم داشتیه ویا در صورت وقوع جرم می توان به سرعت ماموران و نگهبانان را مطلع کرد.
  • در  محیط های که   احتمال برخورد زیاد اشیا و  یا جابه جای دوربین وجود دارد مانند مدارس یا زمین های بازی میتوان از این قابلیت استفاده کرد.
  • در محیط های که به علت وجود درختان زیاد امکان برخورد شاخه و برگ ها به دوربین مداربسته به دلیل طوفان وجود دارد میتوان وجود برخورد عمدی و غیر  عمدی به دوربین را بررسی کرد.

نکات مهم در فعالسازی قابلیت تشخیص دستکاری

زمانی که قصد دارید تنظیمات قابلیت تشخیص خرابکاری برای دوربین مداربسته  تحت شبکه انجام دهید باید دقت داشته باشید این تنظیمات براساس نیازهای نظارتی شما صورت گیرد :

  • در ابتدا  باید مشخص کنید هشدارها برای کدام یک از قابلیت های تجزیه و تحلیل تصویری VCA  قرار است فعال شوند. به عنوان مثال می خواهید سیستم هشدار برای قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) و یا قابلیت تشخیص خرابکاری (Tamper Detection) تنظیم شود.
  • می توان قابلیت تشخیص خرابکاری را به صورتی تنظیم کرد که آلارم هشدار برای چندین نفر ارسال شود و در صورتی که یکی از این افراد در دسترس نباشد یک فرد جایگزین برای دریافت آلارم هشدار وجود داشته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION اینجا کلیک کنید : Motion Detection یا تشخیص حرکت چیست؟

کلام آخر

قابلیت تشخیص خرابکاری یا Tamper Detection  یکی از مهمترین قابلیت های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد که در مکان های که احتمال وقوع جرم و یا اختلات فیزیکی دوربین مداربسته وجود داشته باشد، بسیاز ضروری می باشد. و در پیدا کردن عواملی که باعث بروز خسارت و یا آسیب می باشند بسیار موثر می باشد. توصیه می کنیم قبل از تهیه و نصب دوربین مداربسته از قابلیت ها و امکانات آنها به صورت کامل آگاه باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. سایر و یژگی ها وقابلیت های دوربین های مداربسته مانند قابلبت دید در شب، قابلیت زوم اپتیکال، قابلیت تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان، قابلیت تشخیص چهره و … از مهمترین ویژگی های  دوربین ها ی مداربسته می باشند که در زمان تهیه دوربین های مداربسته باید به آن توجه کنید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته دید در شب اینجا کلیک کنید :  بهترین دوربین مداربسته دید در شب

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره ویژگی های بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید:  ویژگی های بهترین دوربین مداربسته چیست؟

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع  بهترین دوربین های مداربسته برای بانک ها،  بهترین دوربین های مداربسته منازل، بهترین دوربین های مداربسته وای فای و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته برای بانک ها اینجا کلیک کنید:  بهترین دوربین مداربسته برای بانک ها 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *